Doom – neuer Patch erschienen

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Für Doom wurde jetzt ein frischer Patch veröffentlicht, welcher u.a. den neuen Modus Infernal Run ergänzt, Multiplayer-Bots einführt und Fehler beseitigt. Die englischen Patchnotes sehen so aus:

Multiplayer

  • Added new game mode, Infernal Run
    Teams fight to obtain the ball and score in the opponent’s goal
  • Added Bots for multiplayer
    Bots are available on original multiplayer maps in Team Deathmatch and Deathmatch game modes
  • Increased the maximum level cap to Echelon 11, level 50
    Added the DOOM Marine Armor (Praetor Suit) as unlockable perk for achieving maximum multiplayer level cap
  • Resolved an issue where rapid controller input caused unusually high shotgun damage.

SnapMap

  • You can now play as the DOOM Marine in Praetor Suit Armor
  • Added over 30 Lazarus Lab-themed modules
  • Added Lazarus Lab-themed props
  • Improved Object Limits
  • Persistent Integer variables that can be passed between missions within a campaign
  • Save and restore your health/armor/ammo/weapons/equipment/max weapon slots/inventory
  • Added the ability to Get and Set Score
  • You can now access the Leaderboard Score in the HUD
  • Added new (first-person view) Player Camera Entity
  • Added camera rumble FX and sounds
  • Added new player modifiers
  • Ledge grab time, power-up time, barrel damage, equipment cool down
  • Plasma weapon mastery
  • Additional single-player Interactables
  • New single-player styled Objective HUD
  • Added single-player Compass
  • General single-player consistency pass on HUD
  • Added more POI options
  • Show distance, show on compass
  • Updated victory and post-match summary screens
  • More interactable and customizable GUI
  • Added animated Echo Events
  • Added new FX/hazards
  • Added % encounter complete listener to encounters
  • Ability to remove AI from finished encounters and events
  • Ability to remove unspawned AI from the AIC
  • Added ability to turn off bobbing on pickups to place them however you want
  • Editor improvement to hide/show types of objects
  • Editor improvement to lock rotation when moving objects
  • Editor improvement to disable snapping of objects to the floor
  • Added armor Customizations and Taunts
Lincoln_Hawk
I, MANIAC
Lincoln_Hawk

29gb Patch großer Gott…Verstehe das absolut nicht

Maverick
I, MANIAC
Maverick

Ich hätte ja gerne noch ein Single Player Addon gehabt wie beim dritten mit resurrection of evil.

bitt0r
I, MANIAC
bitt0r

snapmap-erweiterungen muss man auch mitrechnen.

Spacemoonkey
I, MANIAC
Spacemoonkey

doom hat bei mir jetzt fast 76gb. mein größtes spiel

captain carot
I, MANIAC
captain carot

Halo MCC hat was um die 70GB. Halo 5 aktuell knapp 94. Allerdings wurde bei letzterem der Platzbedarf auch optimiert.

Gast

Abgesehen von der Größe: Gutes Update, der beste Shooter wird noch besser!

ghostdog83
I, MANIAC
ghostdog83

Das meine ich auch. :)Bei der Halo MCC und Halo 5 soll die 100 GB Marke geknackt sein. Wenn ich nur den Singleplayer spielen möchte, viel “”Datenmüll””.

Spacemoonkey
I, MANIAC
Spacemoonkey

noch besser wäre eine getrennte installation von single- und multiplayer

ghostdog83
I, MANIAC
ghostdog83

Bei Neuinstallation soll der Patch ca. 29 GB groß sein.Wie wäre es, einfach zwischen Single- & Multiplayer zu trennen, statt sich Daten zu laden, die man nicht benötigt.