Für Doom wurde jetzt ein frischer Patch veröffentlicht, welcher u.a. den neuen Modus Infernal Run ergänzt, Multiplayer-Bots einführt und Fehler beseitigt. Die englischen Patchnotes sehen so aus:
Multiplayer
- Added new game mode, Infernal Run
Teams fight to obtain the ball and score in the opponents goal - Added Bots for multiplayer
Bots are available on original multiplayer maps in Team Deathmatch and Deathmatch game modes - Increased the maximum level cap to Echelon 11, level 50
Added the DOOM Marine Armor (Praetor Suit) as unlockable perk for achieving maximum multiplayer level cap - Resolved an issue where rapid controller input caused unusually high shotgun damage.
SnapMap
- You can now play as the DOOM Marine in Praetor Suit Armor
- Added over 30 Lazarus Lab-themed modules
- Added Lazarus Lab-themed props
- Improved Object Limits
- Persistent Integer variables that can be passed between missions within a campaign
- Save and restore your health/armor/ammo/weapons/equipment/max weapon slots/inventory
- Added the ability to Get and Set Score
- You can now access the Leaderboard Score in the HUD
- Added new (first-person view) Player Camera Entity
- Added camera rumble FX and sounds
- Added new player modifiers
- Ledge grab time, power-up time, barrel damage, equipment cool down
- Plasma weapon mastery
- Additional single-player Interactables
- New single-player styled Objective HUD
- Added single-player Compass
- General single-player consistency pass on HUD
- Added more POI options
- Show distance, show on compass
- Updated victory and post-match summary screens
- More interactable and customizable GUI
- Added animated Echo Events
- Added new FX/hazards
- Added % encounter complete listener to encounters
- Ability to remove AI from finished encounters and events
- Ability to remove unspawned AI from the AIC
- Added ability to turn off bobbing on pickups to place them however you want
- Editor improvement to hide/show types of objects
- Editor improvement to lock rotation when moving objects
- Editor improvement to disable snapping of objects to the floor
- Added armor Customizations and Taunts
29gb Patch großer Gott…Verstehe das absolut nicht
Ich hätte ja gerne noch ein Single Player Addon gehabt wie beim dritten mit resurrection of evil.
snapmap-erweiterungen muss man auch mitrechnen.
doom hat bei mir jetzt fast 76gb. mein größtes spiel
Halo MCC hat was um die 70GB. Halo 5 aktuell knapp 94. Allerdings wurde bei letzterem der Platzbedarf auch optimiert.
Abgesehen von der Größe: Gutes Update, der beste Shooter wird noch besser!
Das meine ich auch. :)Bei der Halo MCC und Halo 5 soll die 100 GB Marke geknackt sein. Wenn ich nur den Singleplayer spielen möchte, viel “”Datenmüll””.
noch besser wäre eine getrennte installation von single- und multiplayer
Bei Neuinstallation soll der Patch ca. 29 GB groß sein.Wie wäre es, einfach zwischen Single- & Multiplayer zu trennen, statt sich Daten zu laden, die man nicht benötigt.