Project Awakening

Home Foren Games-Talk Project Awakening

Ansicht von 11 Beiträgen - 1 bis 11 (von insgesamt 11)
  • Autor
    Beiträge
  • #1621617
    ghostdog83ghostdog83
    Teilnehmer

    Plattform: Playstation System
    Genre: Action RPG
    Entwickler: CyGames Osaka
    Publisher: unbekannt
    Engine: unbekannt
    Releasedatum: TBA

    Teaser Trailer 2016

    PlayStation® LineUp Tour 2018

    Bisherige Infos (Juli 2018, Resetera):

    The other game they showed was Project Awakening, which is a “1% complete” game that they showed a clearly next-gen tech demo for. The game is being built on an engine led up by the technical director of Fox Engine. The game is photorealistic instead of anime styled, and stars relatively normal looking people. The general idea is to mix WRPG game design ideas with Japanese action combat. It’s a fantasy title where knights fight dragons and the like. We’ve had a few threads on this so I’m not rewriting too much here. (Anm. dabei handelt es sich um Junji Tago)

    Zu seiner Person: https://jp.linkedin.com/in/junji-tago-48b056b5

    Cygames is hoping to expand more heavily into the West with “big, beautiful console games” including Granblue Fantasy Re:Link and Project Awakening






    Quellen:
    https://projectawakening.com/en/ (Screenshot)
    Resetera
    Game Informer (Titelbild)

    #1621633
    Bort1978Bort1978
    Teilnehmer

    Ist ja voll die PS3 Grafik. ?

    Das kommt doch sicherlich erst auf Next-Gen, oder?

    #1621640
    ghostdog83ghostdog83
    Teilnehmer

    Das sieht schon sehr gut aus. Aber so ganz einordnen kann ich das nicht. Vielleicht ein Cross-Gen Spiel. Ein Indikator wäre der Fortschritt. 1 Prozent Stand Juli 2018. Je nach Größe des Projektes wäre somit ein Release gegen Ende 2019 bzw. im Verlauf 2020 sehr wahrscheinlich, was für eine Next-Gen Fassung spricht.

    #1621643
    ChrisKongChrisKong
    Teilnehmer

    Ein nächster Schritt in der Art Spiel wäre ein richtiges Schadensmodell. Will sagen, keine Trefferleisten mehr, sondern sichtbare Verletzungen bei Gegnern.

    #1621645
    ZiepZiep
    Teilnehmer

    Interessant. 1% reicht erst mal, um mein Interesse zu wecken!

    #1621646
    FuffelpupsFuffelpups
    Teilnehmer

    Remember Deep Down, die auch ihr eigene Engine bauen (Phanta Ray oder so). Das wird niemals bis 2020 fertig.

    #1621660
    ghostdog83ghostdog83
    Teilnehmer

    Das in Osaka ansässige Studio wurde am 1. April 2015 gegründet:

    Cygames, a division of CyberAgent Group, has opened a new studio in Osaka focused on high-end PlayStation 4 game development, the company announced.

    The studio, which was established on April 1 as the company’s first location in western Japan, is already staffed with experienced engineers, but is actively recruiting new employees.

    Cygames is known for its various smartphone hits, including Grand Blue Fantasy, Dragon Quest Monsters: Super Light, The Idolmaster: Cinderella Girls, and Rage of Bahamut.

    Des Weiteren die offizielle Pressemitteilung zur PlayStation® LineUp Tour 2018

    Japanese publisher Cygames has unveiled the teaser trailer and website for Project Awakening, an action RPG in development for PlayStation 4.

    Project Awakening is an all-new action RPG featuring cutting edge graphics and a high fantasy setting. As part of the company’s ongoing drive to deliver the very best in entertainment, Cygames has assembled a development dream team to create the game, boasting extensive experience across a variety of much-loved videogame hits. Under the accomplished direction of Junji Tago (Director) and Ryosuke Aiba (Art Director), the team is hard at work on a title that aims to bring a fresh approach to the world of fantasy RPGs.

    Be sure to stay tuned for future updates.

    Quellen:
    https://www.inside-games.jp/article/2015/05/19/87725.html
    https://gematsu.com/2018/09/cygames-project-awakening-announced-for-ps4

    Neben Junji Tago (Director), ist also Ryosuke Aiba (Art Director) an Bord.

    Aus seiner Vita:

    Design
    Final Fantasy XIV Online (2010) (Character Art Design)

    Art/Graphics
    Final Fantasy Dimensions II (2017) (Character Designers)
    Xenoblade Chronicles 2 (2017) (Blade Design)
    Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII (2006) (BG Art Supervisor)
    Final Fantasy III (2006) (Art Director)

    Quelle: https://www.mobygames.com/developer/sheet/view/developerId,247157/

    #1621672
    SonicFanNerdSonicFanNerd
    Moderator

    Wie schon im Games-News-Thread geschrieben:
    Interessant.
    Schaut aus wie ein Mix von Dragon’s Dogma – Deep Down – Monster Hunter (und etwas Souls-DNA scheint auch drin zu sein).

    Das Gezeigte ist als Ingame-Grafik aus meiner Sicht sicher so nicht aktuelle Konsolenpower (weder PS4Pro noch XB1X).
    Lasse mich aber natürlich gerne vom Gegenteil überzeugen.
    Ich tippe auch auf NextGen.

    #1621779
    deRollEeinEdeRollEeinE
    Teilnehmer

    Sieht echt super aus und klingt erstmal vielversprechend. Bin gespannt wie es mit dem Projekt weitergeht.

    Wo wir aber grad bei ambitionierten Projekten sind, was ist eigentlich aus diesem Bioshock/Fallout/Nier-1st-Person-Shooter-RPG-Mix geworden, dessen Entwickler total unbekannt waren? Leider fällt mir gerade der Name nicht ein.

    #1621780
    SonicFanNerdSonicFanNerd
    Moderator

    Meinst du “Atomic Heart”?
    Der ist m. W. n. weiter in Entwicklung. Es gab zur Gamescom auch einen weiteren Trailer.

    #1621782
    deRollEeinEdeRollEeinE
    Teilnehmer

    Ja, genau das meine ich. Danke! Jetzt muss ich mir erstmal schnell den neuen Teailer ansehen 🙂

Ansicht von 11 Beiträgen - 1 bis 11 (von insgesamt 11)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.