Control – erstes großes Update veröffentlicht

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505 Games und Remedy Entertainment haben das erste große Update für die PS4-Version Control veröffentlicht (die Xbox-One-Fassung soll ebenfalls sehr bald bedient werden). Dieses verbessert u.a. die generelle Stabilität und ermöglicht etwa optional das Motion Blur auszuschalten. Die kompletten englischen Patchnotes lesen sich so:

General
– Bug and crash fixes to missions, combat and overall game play
– Fixed multiple issues with the PC launcher related to DX11/DX12 crashes

Performance
– Improved title stability on all platforms
– Improved general frame-rate performance through optimisations made to multiple systems and content

UI
– Improved map loading times (map will no longer tease information)
– Motion Blur On/Off toggle added to Options menu
– Film Grain On/Off toggle added to Options menu
– Fixed incorrect UI behaviour on ultra-wide monitors (PC)
– Fixed multiple issues when incorrect subtitles are shown for multiple languages
– Fixed issue when the game centers the aim on Jesse’s head
– Fixed multiple UI related issues

Progression
– Fixed an issue when player could not acquire ‘Pierce Charging Efficiency’ and ‘Spin Grouping Efficiency’ upgrade
– Fixed issue when Crafting Charge and personal Mods would not give the Weapon/Mod but take the materials (Sorry. The Board was greedy)
– Fixed issue that prevented players activating the Pierce weapon form upgrade
– Fixed issue when Jesse is unable to cleanse the ‘Transit Corridor South’ Control point upon returning from Prime Candidate Program area in the mission The Face of the Enemy
– Fixed an issue when Heptonstall would not spawn during certain story missions in the “Old Friends” side-mission (still looking for his buddy Remus)
– Fixed issue when Hiss Barrier remains in the Directorial Override mission’s Control Room if the player dies during the binding cut scene

Sound
– Fixed issue when certain licensed music tracks play after enabling the ‘Mute Copyrighted Tracks’ option
– Fixed and issue when audio is out of sync in the Dr Darling videos (PS4)

Misc
– Fixed issue with the Charge weapon forms erroneous blast radius causing (way) too much visual damage to the environments
– Fixed an issue where game would stall when completing a story mission and unlocking a trophy (PS4)

3 Kommentatoren
JACK POINTMaverickKaoru zero one Letzte Kommentartoren
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MaverickMaverick
Und da ist´s laut Digital Foundry auch noch stabiler geworden:
https://www.youtube.com/watch?v=YOJFnjr5yYE

Ich spiel´s auf der normalen PS4 und da ist es teils schon sehr rucklig, bzw. wie im Video angedeutet oder in ihrem ersten Video gesagt war´s nach ein paar Stunden Spielfortschrift plötzlich so, dass es teils ziemliche Stotterer und Framerates gibt, die schon mal unter 20 gehen, aber je nach Level-Abschnitt und je nachdem wie viel Chaos man natürlich veranstaltet, aber meist war es zumindest noch in den Griff zu kriegen und da es nicht immer so ist, ist´s zwar schade, gerade dass das auf der normalen PS4 nicht besonders besser gepatched wurde bisher.

Aber das Spiel weiß mich dennoch zu fesseln und geht trotz manch starkem Ruckeln auch noch. Würde mich bei anderen Spielen viel mehr nerven.

Maverick
I, MANIAC
Maniac (Mark III)
Maverick

Da spiel war aber auch vor dem patch schon sehr gut spielbar zumindest auf der Pro.

Kaoru zero one
I, MANIAC
Gold MAN!AC
Kaoru zero one

Feine Sache, dann kann man es ja bei Gelegenheit mal angehen.