Quantum Break

Home Foren Games-Talk Quantum Break

Ansicht von 13 Beiträgen - 256 bis 268 (von insgesamt 268)
  • Autor
    Beiträge
  • #1233091
    KinskiKinski
    Teilnehmer

    Danke für die Info. Habe jetzt alles Erfolge bis auf den Hard Durchgang freigeschalten.
    Jetzt noch auf schwer durchrushen und fertig. Quantum Break ist da sehr motivierend,
    vor allem weil das Sammelzeugs leichter zu identifizieren ist als noch bei Alan Wake.

    #1233092
    ghostdog83ghostdog83
    Teilnehmer

    Patch ist in Arbeit.

    Sonstige Lösungsansätze:

    General Issues & Solutions (Xbox One and Windows 10)

    Light Flare / Blinking Lights
    This is a known issue. A permanent fix is being introduced in the next Title Update in the near future. For now, the problem can be resolved by exiting and re-launching the game.

    Film Grain
    This is an artistic choice from Remedy Entertainment. We wanted a cinematic look for our game and “film grain” is part of that look. Depending on the brand of TV you use or if your Xbox One is connected to a monitor, the film grain can look very different. Always use “Game Mode” on your television if such a feature exists. Make sure you adjust your sharpness setting down on your monitor or TV as well as the brightness setting in Quantum Break.”

    Ambient Subtitles
    While atmosphere is an important part of Quantum Break, we decided to not include subtitles for ambient sound (e.g.– in-game radio broadcasts) to ensure those subtitles did not conflict or overlap with the subtitles for actual character dialogue.

    No Dialogue on Xbox One
    If your game is missing dialogue, this is probably because you are listening in stereo, but the Xbox One is set to play back surround 5.1 or 7.1.

    To solve this on Xbox One:

    • Scroll left from Home to open the guide
    • Select Settings
    • Select All Settings
    • Select Display & Sound
    • Select Audio output
    • Set the output to Stereo

    Cloud Save Issue on Windows 10 and Xbox One
    Cloud save issues with the Windows 10 version of Quantum Break have been resolved with the March update (Windows 10 Version 10586.164, 64-bit only). To avoid any issues, please switch Microsoft accounts before signing in to the Xbox app and/or check Windows Update to ensure that you are using the latest version of Windows 10.

    Quelle: http://community.remedygames.com/forum/games/quantum-break/261576-quantum-break-status-update

    #1233093
    captain carotcaptain carot
    Teilnehmer

    Der Workaround für den Savebug fehlt. Um ganz sicher zu gehen zurück ins Menü und dann Spiel beenden. Mit Spiel beenden hatte ich aber auch keine Probleme. Xbox erst danach ausschalten.
    Anscheinend kann es sonst passieren dass QB sonst noch während des Ausscchaltvorgangs versucht zu speichern.

    #1233094
    KinskiKinski
    Teilnehmer

    Bin jetzt mittlerweile im zweiten Durchgang auf Hart. Bis Kapitel 3.1 ist es durchaus machbar.
    Der Speicherbug hat mich bisher nicht betroffen und auch sonstiges gab es bei mir nicht.
    Keinerlei Bugs, keine Abstürze, nichts. Läuft rund. Beim zweiten Durchlauf merke ich allerdings
    wie kurz das Spiel an sich ist und das die Story zwar gut erzählt ist, aber leider mit
    durchwachsenem Ende und auch etwas belanglos. Das Spiel wird sich nicht so ins Gedächnis
    brennen wie eins Max Paxne 1-3 (ich weiß, Teil 3 is von RS)

    #1233095
    bitt0rbitt0r
    Teilnehmer
    ghostdog83 wrote:

    Film Grain

    This is an artistic choice from Remedy Entertainment. We wanted a cinematic look for our game and “film grain” is part of that look. Depending on the brand of TV you use or if your Xbox One is connected to a monitor, the film grain can look very different. Always use “Game Mode” on your television if such a feature exists. Make sure you adjust your sharpness setting down on your monitor or TV as well as the brightness setting in Quantum Break.”

    film-grain-effekt ist das letzte. die ganzen mass effects hatten das ja auch. konnte man in den optionen zum glück abstellen.

    #1233096
    ChrisKongChrisKong
    Teilnehmer

    Find das schon in vielen Filmen deplatziert und inflationär oft eingesetzt.

    #1233097
    SpacemoonkeySpacemoonkey
    Teilnehmer

    ich hasse das und so extreme grün oder blau filter

    #1233098
    ghostdog83ghostdog83
    Teilnehmer

    Beim Film hängt das auch vom Entstehungsprozess ab.
    Ghostbusters hat sehr viel Filmkorn.
    Ein Krekel würde diesen wohl mit DNR zu Tode filtern, dass selbst Madam Tussauds vor Ehrfurcht erblasst.
    Eine gruselige Vorstellung.

    #1233099
    StanleyStanley
    Teilnehmer

    So – eben durchgespielt.

    Meine Meinung fällt am Ende dann doch positiv aus – als Erlebnis hat es mir sehr gut gefallen, der schwächste Teil war tatsächlich, so blöd es klingen mag, die spielerische Komponente. Genauer gesagt – die Steuerung. Ich fand sie an allen Ecken und Enden unhandlich, hakelig, einfach unrund. So habe ich meine Figur bis zum Ende des Spiels nicht wirklich in den Griff bekommen.
    Das ist umso ärgerlicher, da die Zeitkräfte sehr viel Spaß machen und das Spiel in einen guten Flow bringen könnte – wenn eben die Steuerung nicht wäre…

    Ansonsten fand ich es rundum gelungen – die Grafik hat zwar auf jeden Fall Schwächen, wirkt aber doch irgendwo stimmig, der Soundtrack ist der gut, die Geschichte ist zwar ein wenig verworren, aber interessant und die Verbindung von Spiel und den Realszenen fand ich gelungen.

    Alles in allem hat sich das Spielen auf jeden Fall gelohnt und meine Erwartungen wurden erfüllt – wenn in Teil 2 die Steuerung noch ein wenig besser flutscht, dann kann man sich darauf freuen.

    #1233100
    ghostdog83ghostdog83
    Teilnehmer
    Mikael Kasurinen (Game Director) & Sam Lake (Creative Director) wrote:
    Remedy goes multiplayer

    We’re dreaming up new things, so this felt like the perfect time to share some thoughts on a key component we’ve been planning and even prototyping at Remedy for years, but never committed to – until now.

    As announced last July, we’re busy working on CROSSFIRE 2 story mode with Smilegate, as well as building something totally new with a second (as of yet unannounced) game project. This includes working on the long-term roadmap for Northlight, our proprietary game engine and tools.

    As an independent studio in the highly competitive games business, it is crucial to constantly evaluate and define our direction. We want to keep doing and improving on what we do best: exciting stories, memorable characters, believable worlds and cinematic action.

    Single-player experience has always been an important focus for us. At the same time, we want to challenge ourselves to find ways to also expand these elements to include cooperative multiplayer.

    We will always strive to be the best storytellers we possibly can, and we want these stories to be shared and elevated through players’ cooperation. We believe that a multiplayer experience combined with Remedy’s unique world-building provides an exceptional environment for that.

    We will be building our Northlight technology and design step by step, through multiple future projects toward this ambitious goal.

    So with that in mind, we have opened a position for a Lead Network Programmer, who will be at the center of developing and shaping the multiplayer technology and features of Northlight.

    Mikael Kasurinen (Game Director) & Sam Lake (Creative Director)

    Northlight_R_black.png

    Quelle: http://www.remedygames.com/remedy-goes-multiplayer/

    #1233101
    ghostdog83ghostdog83
    Teilnehmer

    Bin auf Normal das erste Mal durch.

    Insgesamt enttäuschend bis belanglos was die langfristige Betrachtung anbelangt.

    #1233102
    KinskiKinski
    Teilnehmer

    Sehe ich auch so. Bin auf normal und schwer durchgerusht, viel hängen geblieben ist nicht.
    Nur, dass das gedrehte Filmmaterial sehr gut war und das man viel lesen musste^^

    #1233103
    ghostdog83ghostdog83
    Teilnehmer

    Ich spiele gerade wieder Alan Wake – diesmal auf der One – wo Pacing & Gunplay sich so viel besser anfühlen.
    Spiele auf Albtraum, wo die Gefechte gutes Positionieren und Ressourcenmanagement verlangen.

Ansicht von 13 Beiträgen - 256 bis 268 (von insgesamt 268)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.